Technologický gigant Meta, pod jehož správu spadají například platformy Facebook, Instagram nebo WhatsApp, nedávno spustila předplatné pro svou virtuální realitu (VR), kterou zprostředkovává skrze svá zařízení Meta VR. Podle vedení společnosti je cílem zavedení předplatného zejména zvýšit profitabilitu celého projektu.
Za první tři měsíce letošního roku vykázala mateřská společnost Instagramu ve své jednotce VR ztrátu 4 miliardy dolarů. Meta čelí konkurenci firem včetně technologického gigantu Apple, který před několika týdny představil svůj očekávaný headset Vision Pro určený pro smíšenou realitu. Aby tak společnost nezůstala v zisku pozadu, zkouší nový marketingový model v podobě měsíčního předplatného.

O plánech nové služby Meta Quest+ informovalo vedení firmy 26. června 2023. Cenovka by pak měla být 7,99 dolarů měsíčně či 59,99 dolarů za roční předplatné. V ceně by pak měl být přístup ke dvěma novým hrám měsíčně. Služba bude kompatibilní s zařízeními Quest 2 i Quest Pro, přičemž se pochopitelně počítá i s podporou VR headsetu Quest 3.
Jak projekt pomůže nástupu metaverse?
V roce 2021 představil šéf společnosti Meta Mark Zuckerberg plány na vybudování tzv. metaverse, tedy online světa, ve kterém mohou lidé hrát hry, pracovat a komunikovat ve virtuálním prostředí, často právě prostřednictvím VR headsetů. Ambiciózní projekt zajistil společnosti Meta poměrně značný nárůst tržeb. Kromě virtuální reality tak bylo představeno několik dalších plánů, které by měly nástup metaverse dále podpořit.

Problém ovšem je, že právě VR oddělení společnosti Meta v posledních měsících tak trochu pokulhává. Bude tedy záležet hlavně na tom, jak se nový předplatitelský model osvědčí u samotných uživatelů. Ve hře jsou přitom dvě varianty – může jít o znovuvzkříšení Meta VR, nebo naopak o poslední hřebíček do pomyslné rakve.
Zdroje:
https://www.meta.com/blog/quest/meta-quest-plus-vr-subscription-service-introductory-offer/