Prodej s realitním makléřem se vám vyplatí, alespoň pokud se jedná o skutečného profesionála. Jak ho poznáte?
Kvalitní makléř má zkušenosti a přehled
Dobrý realitní makléř se především orientuje na realitním trhu. Je tedy schopen adekvátně stanovit tržní cenu a v daných podmínkách maximalizovat zisk z prodeje. Platí, že nejlepší makléři dokážou prodat nemovitost za cenu až o 18 % vyšší než ti průměrní, Petr Žáček z Realitní společnosti Praha.
Kromě toho by makléř neměl zastávat tzv. duální roli, tedy to, že stojí na straně nakupujícího i prodávajícího. Logicky se tím dostává do konfliktu zcela protichůdných zájmů. Zkušený expert tedy musí jednoznačně stát přímo za vámi, ať už jste v roli nakupujícího nebo prodávajícího.
Mimo to má odborník přehled i o oblastech, které s tímto odvětvím úzce souvisejí. Týká se to hlavně právních náležitostí spojených s prodejem a nákupem nemovitosti, stavebního minima a daňových a účetních předpisů.
Všechny tyto dovednosti ponejvíce tento odborník nabývá praxí. Makléř by tedy neměl být začátečníkem. Zákazník by se též měl zaměřit na reference. Ideální je, pokud se jedná o reálné zkušenosti od známých, ale i internetová prezentace vám taktéž mnohé napoví.
Makléř by měl být kreativní a spolehlivý
Zkušený realitní expert dokáže i pracovat s nástroji pro efektivní propagaci nemovitosti. V tomto směru je nutné využívání především moderních technologií. Již samozřejmostí by mělo být natočení video o nemovitosti, ale někteří makléři už mají k dispozici dokonce i vlastní dron.
K samozřejmým vlastnostem dobrého makléře by měly patřit i určité osobnostní předpoklady. Tedy primárně dochvilnost, dobré komunikační dovednosti včetně ochoty odpovídat na položené otázky a smysl pro celkově kultivované vystupování. Nad tyto atributy by měl být vybaven i určitou kreativitou pro řešení nenadálých situací.
Platí totiž, že právě způsob propagace prodávané či pronajímané nemovitosti a zároveň způsob komunikace rozhoduje o úspěchu nemalou měrou.