Automobily se skládají ze složitých technologií, které se v průběhu let chtě nechtě opotřebovávají. Každá součástka jednoho dne selže a vy ji budete muset nahradit novou.

Mohlo by vás to přijít draho
Výstražná kontrolka se na přístrojové desce nemusí objevit vždy. Někdy se opotřebovaná součástka projeví pouze specifickým zvukem, kouřem nebo podivným chováním. Podívejme se blíže na to, na co si dát pozor. Pokud dáte své auto do servisu hned, jakmile si všimnete podivného projevu, servis vás obvykle vyjde levněji.
Problematické startování
Stává se vám, že ráno nasednete do auta, otočíte klíčkem, uslyšíte zvuk startéru, ale auto napoprvé nenastartuje? Trvá vždy několik vteřin, než nastartuje? Pokud máte vůz se vznětovým motorem, může být problém v opotřebovaných spínačích zapalování, uvádí web Elitegarages. Mnohdy je příčinou problému také nefunkční startér.
Táhne vás auto na stranu?
Když zrychlíte svůj vůz například na 90 km/h, pojedete po rovné silnici a pustíte volant, měl by jet rovně. Když však začne uhýbat do strany, je to znamení, že bude potřebovat servis. Nejčastější příčinou je špatně seřízená geometrie, jejíž seřízení obvykle stojí několik desítek eur.
Podivné zvuky podvozku
Skřípání, klepání, praskání – to všechno jsou zvuky, které byste při jízdě rozhodně neměli slyšet. Pokud jste je ve svém voze zaznamenali, nechte si odborně zkontrolovat komponenty podvozku. Pokud zanedbáte jejich včasnou výměnu, vystavujete se nemalému riziku, uvádí web Family Handiman.

Výrazný kouř z výfuku
Jasným znamením, že s vaším vozem není něco v pořádku, je výrazné množství kouře z výfuku. V zimě nebo za deště je běžné, že z výfuku vychází více kouře – jedná se však pouze o vodní páru. Pokud si však při každé jízdě všimnete viditelného bílého, černého nebo modrého kouře z výfuku, zejména při prudším zrychlení, je to známka problému, píše portál Autoexpress. Viditelný kouř je často způsoben únikem oleje nebo chladicí kapaliny do motoru.
Zdroje: Autoexpress, Family Handiman, Elitegarages